ח"כ שיקלי הודיע לבנט – אצביע נגד ממשלה עם השמאל

איתי גדסי No Comments on ח"כ שיקלי הודיע לבנט – אצביע נגד ממשלה עם השמאל

במכתב שכתב הבוקר ליו"ר ימינה נפתלי בנט, הודיע ח"כ עמיחי שיקלי כי הוא מתכוון להצביע נגד ממשלה עם לפיד והשמאל: "מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו"

ח"כ עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitousi/Flash90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרד בימינה: ח"כ עמיחי שקלי הודיע הבוקר ליו"ר ימינה, נפתלי בנט כי הוא מתכוון להצביע נגד ממשלה עם לפיד והשמאל. כך חשף העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12'.

במכתב הבוקר לבנט, כתב שיקלי: "לפני כחודשיים נעניתי בחיוב להצעתך להצטרף בשנית להתמודדות ברשימת ימינה לכנסת ישראל, התייצבתי למשימה כאשר שתי מילים ניצבות כעקרון מנחה לנגד עיניי – נצח ישראל".

"מחויבותי הייתה ועודנה נתונה להעמקת זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל, להיאחזות איתנה בכל חלקי הארץ, להשבת המשילות המתרופפת ולמלחמת חורמה באויבי ישראל מבית ומחוץ. אין ספק כי היעדרה של ממשלה מתפקדת מזה כשנתיים הוא מצב בלתי נסבל, נכון. על הפרק עומדות סוגיות פנים חשובות מאין כמותן בתחומי הכלכלה, החינוך, התשתיות, הגנת סביבה ועד, שניתן יהיה אולי לקדמן בצורה יעילה במסגרת ממשלת אחדות, אבל ככתוב בספר דברים: 'לא על הלחם לבדו יחיה האדם'. כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאד, מוצא אחרון", המשיך שיקלי.

"כמו רבים וטובים, אני מאמין כי נכון יהיה להגביל את כהונת רוה"מ בישראל וכי ריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים היא חיונית לקיומה של דמוקרטיה בריאה, אך לא בכל מחיר", הדגיש שיקלי.

"ברצוני לנמק בצורה סדירה את התנגדותי לממשלה המסתמנת על שלושה מישורים: בציר האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים 'ממשלת ימין טובה, רחבה, שתוציא אותנו מהבוץ'. התחייבנו ש'לא נשב בממשלה עם מר"צ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בבית הדין הבינ"ל בהאג'".

"התחייבנו ש'לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות ממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך'. אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבויותינו לבוחר, וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. זאת ועוד, הקמת ממשלה שכזו, משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה".

עודד כתב שיקלי לבנט: "בציר הדמוקרטי – ימינה היא למיטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית, במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים שחורים?".

"בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה לקום תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, והיא אינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית הנוכחית: חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן, והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש".

שיקלי הבהיר לבנט: "יש לי אמון בטוהר כוונותיך. אני יודע שאהבת ישראל היא הכוח המרכזי המניע אותן. ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו, אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך, מוטלת עלינו החובה למצוא חלופות טובות יותר, ערכיות יותר, לאומיות יותר", סיים.

בסיעת ימינה הגיבו למכתבו של שיקלי: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להודעת שיקלי: "יש קונה עולמו בשעה אחת", כתב סמוטריץ'. "האמת, קראתי את המכתב הזה עם דמעות התרגשות בעיניים. אמת צרופה ופשוטה. דבר דבור על אופניו. שיח ערכי ישר שכל כך חסר לנו בפוליטיקה. תודה רבה עמיחי. איילת, עכשיו תורך. תוכיחי שיש לך ערכים ועמוד שדרה ושאת לא נגררת אחרי בנט למחוזות של אבדן דרך".

ח"כ אופיר סופר (חבר סיעת הציונות הדתית ברשימת הליכוד) הצטרף ובירך את שיקלי: "מחזק את חברי עמיחי שיקלי- מפקד ואיש חינוך אמיתי, שהחליט להישאר נאמן לערכיו ולהבטחות הבחירות שניתנו לבוחריו. ממשלה עם רוב שמאלני שנשענת על קולותיהם של התנועה האיסלמית והרשימה המשותפת היא לא ממשלת אחדות גם אם בראשה עומד איש ימין".

חה"כ שמחה רוטמן בירףך גם הוא: "אנשי ימין ערכיים, רציניים ודוברי אמת לא הולכים לממשלת שמאל, לא נשענים על תומכי טרור, ואפילו לא מוכנים להשתעשע ברעיונות שכאלה. עמיחי שקלי, כל הכבוד. ירבו כמותך בישראל".



0 תגובות